سيد احمد تمجيد السلطان تفرشي حسينى
228
روزنامه اخبار مشروطيت و انقلاب ايران ( فارسى )
ص 1 . در موضوع قتل سيد عبد المجيد طلبهء مدرسهء حاج ابو الحسن كه موجب ازدحام مردم به سركردگى آقايان علماء آزاديخواه شد در ص 25 نام دو تن مقتول سفيد مانده است . در صورتى كه اين دو ، سيد مصطفى پيشنماز و حاجى سيد حسين بودند . جنازهء دو نفر مقتول در امامزاده زيد مدفون گرديد . كسروى مىنويسد : « از كشتگان دو تن را بيرون آورده بودند . يكى سيد مصطفى پيشنماز و ديگرى حاجى سيد حسين . اين يكى را به مسجد آوردند . پير نيكى بود . او نيز تير از سينه خورده بود . چند كسى هم زخمى مىبودند » . « 1 » ( تاريخ مشروطيت ايران ، ص 101 ) . ص 71 . سطر پنجم - محل سفيد در مورد صنيع حضرت چنين است كه اين شخص ابتدا در خانهء مجلل پنهان شده بود و چون بيم بيدار شدنش مىرفت به خانهء پدرزنش در ميان زنان رفت و چادر و چاقچور به سر كرد كه باز هم گرفتار شده محل سفيد مانده « پدرزنش » مىباشد . حق اين بود كه جناب آقاى افشار واقعه را چنان كه اتفاق افتاده بود مىنوشتند ، على الخصوص كه محمد على شاه يكسره پياده تا ارگ نيامد و از
--> ( 1 ) . تاريخ مشروطيت ايران ، ص 101 .